歌曲: Sometime When We Touch (版主很愛的一首歌)
演唱者: Dan Hill
製作人: 薇琪
導演: 薇琪
攝影: 西敏嘉宏
文字旁白: 薇琪
後製剪輯: 薇琪  
照片美編: 薇琪
女主角: 薇琪
男主角: 人蔘 (榮洛)

Google Picasa 3 的功能很陽春

大約花四小時就可以弄出來.......

多數時間都在選照片

還可以自挑音樂和上字幕

挺簡單的

不過可惜無法截斷音樂 或者 另放影音

還有轉換成Real Player後

畫質變差 照片也模糊了 

就當增添一股矇矓美吧

不過我後來又修正了

可是字fade out 太快 @@  

還是模糊版比較有fu.......

人蔘看完後還說:

真是難為情, 可以把字幕關掉嗎?   你在家實在很閑耶 ^^

 

歌詞

Sometimes When We Touch 

You ask me if I love you   你問我愛不愛你

And I choke on my reply 我難以回答

I'd rather hurt you honestly  我寧可誠實的傷害你 

Than mislead you with a lie  也不願用謊言來欺瞞你 

And who am I to judge you 我究竟是誰? 

On what you say or do? 可以評斷你的所作所為

I'm only just beginning to see the real you 我其實才剛開始要認識真實的你 


And sometimes when we touch 當我倆接觸時

The honesty's too much  這一切過於真誠 

And I have to close my eyes and hide 我不得不閉上雙眼逃避



I wanna hold you til I die 我想擁抱你到老

Til we both break down and cry 直到我倆崩潰落淚 


I wanna hold you till the fear in me subsides 直到平息我內心的恐懼 

 

Romance and all its strategy  羅曼史與所有的遊戲

Leaves me battling with my pride 使我與我的自尊心奮戰 

But through the insecurity 雖然經過這種不安的感覺

Some tenderness survives 我心仍尚存一絲絲的溫柔 



I'm just another writer 我只是另一位作者 

Still trapped within my truth 陷入了人生的真理 

A hesitant prize fighter 就像一名猶豫的職業拳擊手 

Still trapped within my youth 不停地在歲月中掙扎 


*And sometimes when we touch

 The honesty's too much

 And I have to close my eyes and hide

 I wanna hold you til I die

 Til we both break down and cry

 I wanna hold you till the fear in me subsides



At times I'd like to break you   有時我充滿控制慾望 
    
And drive you to your knees  希望令你臣服屈膝 

At times I'd like to break through 有時我想突破現狀 

And hold you endlessly 無止盡的擁抱你

 

At times I understand you 有時我了解 

And I know how hard you've tried 明白你多麼努力的嘗試 

I've watched while love commands you 我看到愛支使著你

And I've watched love pass you by 也看到愛和你擦身而過 



At times I think we're drifters 有時,我覺得我倆是漂流者 

Still searching for a friend 依然在尋找朋友, 一個能稱兄道弟的好朋友 

A brother or a sister

But then the passion flares again 然而, 你我的熱情再度點燃


*And sometimes when we touch

 The honesty's too much

 And I have to close my eyes and hide

 I wanna hold you til I die

 Til we both break down and cry

 I wanna hold you till the fear in me subsides

 

婚紗電影矇矓版

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    liangchueh 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()